Je li primanje COVID-19 cjepiva nemoralan čin za katolike?

Je li primanje COVID-19 cjepiva nemoralan čin za katolike?

 
Ovih dana se viralno šire postovi koji često navode netočne informacije oko sastava cjepiva i je li moralno koristiti ih ako ste vjernik.
 
Ovim tekstom bi voljeli proširiti kontekts orginalne reakcije zadarskog svečenika Marina Ninčevića, te pružiti više informacija o temi.
 
Papa Franjo je vrlo aktivan kroz cijeli tijek pandemije, kontinuirano pozivajući na solidarnost i brigu za najosjetljivije u procesu pronalaska lijeka i cjepiva protiv COVID-19. Rekavši “opasnost je da se pronalaskom cjepiva za bolest COVID-19 dade prednost najbogatijima” (https://bit.ly/3maEmHz). Sam Papa je najavio kako planira posjet Iraku u ožujku, nakon što i sam primi cjepivo.
 
Još prošle godine smo preveli i prenijeli sažetak mišljenja Vatikanske akademije za život iz 2017. godine. Akademija je tad izjavila “katolički bi roditelji trebali cijepiti svoju djecu za dobrobit djece i zajednice, i to mogu činiti “čiste savjesti,” jer “uporaba takvih cjepiva ne predstavlja oblik suradnje u dobrovoljnom pobačaju”, te je nedvosmisleno poručila kako postoji “moralna obveza jamčiti obuhvat cijepljenja potreban za sigurnost drugih”.
 
Isto su potvrdili i biskupi zaduženi u Katoličkoj biskupskoj konferenciji Engleske i Walesa (CBCEW) za područje zdravstva i života, kad su objavili dokument u kojem su razjasnili i potvrdili stajalište o moralnim dvojbama oko cijepljenja te su potaknuli vjernike da štite najugroženije u društvu. Također su ranije ove godine iznijeli mišljenje o COVID-19 cjepivima u jednakom tonu (cijeli tekst je ovdje).
 
Sva mRNK cjepiva ne sadrže niti su koristila stanične linije u istraživačkom procesu (to su cjepiva tvrtki Moderna i Pfizer/BioNTech). Vektorsko cjepivo (tvrtke AstraZeneca) jest u istraživačkom procesu koristilo staničnu liniju izoliranu 1983. godine, no te stanice nisu dio cjepiva.
 
Također bi voljeli skrenuti pažnu na objašnjenja prof. dr. sc. Tonči Matulić, v.d. pročelnika Katedre moralne teologije KBF-a Sveučilišta u Zagrebu, koji je dao mišljenje o bioetičkim aspektima COVID-19 cjepiva u 37. minuti za gostovanja u emisiji “Argumenti” HKR s kraja studenog. Iz istog razloga dajemo na uvid mišljenje upravnog odbora HKLD-a.
 
 
 
5/5
Podijelite dalje